BLOG BUDAK MENTAH

Monday, November 29, 2010

Termenung Lagi...

termenung lagi...
seperti biasa di saat malam melewati hari ku,
aku duduk keseorangan,
melayan segala perkara yang menyelubungi kotak ingat ku,
pasti ada kau yang akan datang di ketika situasi ini berulang,
tiada yang pernah singgah untuk menemani ku di saat begini.

hanya kau !!!

terkenang kan kisah-kisah yang pernah berlaku antara kita,
terkenang kan saat kau duduk disamping ku,
terkenang kan saat kau mengukir senyuman mu yang manis dihadapan ku,
terkenang kan segala memori yang tercipta antara kita berdua.

alangkah indah nya jika saat-saat yang kita lalui dapat berulang lagi,
apa mungkin ia tidak bermakna untuk kau,
tapi untuk ku, ia umpama bom yang meletup dalam diri ku pabila kau disisi ku,
lihat betapa kuat nya pengaruh kau dalam diri ku.

rindu...

tidak dapat ku ungkapkan dengan kata-kata,
hanya potret kau yang dapat ubati rindu ku,
hanya suara kau yang dapat buat tidur ku lena,
hanya bayang kau yang dapat buat mimpi ku indah,
dan...
hanya dengan hadir nya diri mu dapat buat ku gembira.

diam ku tanpa berita bukan bermakna ku lupa pada mu,
diam ku tanpa suara bukan bermakna ku pergi dari hidup mu,
diam ku hanya ingin memberi kau ruang untuk mencari ku kembali disaat kau perlukan aku.

aku berdiri disegenap penjuru,
memerhatikan pergerakan mu,
sehingga bayang kau hilang dari penglihatan ku yang kabur,
ingin sekali ku mengejarmu,
tapi ku tak terdaya.

saat ku tiada...
janganlah kau lupa kan aku yang pernah singgah di perhentian hidup mu,
cari lah aku bila kau rasa ingin dekat dengan ku,
satu pesan ku,
ada atau tidak ada diri ku,
aku tetap ingin tahu pasal diri mu.

salam tautan hati~

Thank You For Reading. Please Be My Follower =)

1 comment: