BLOG BUDAK MENTAH

Friday, June 17, 2011

JOM MAKAN @ Satay Hut

Haaaluuuu ! Ayie datang lagi dalam raannccaanggaannn 'Makan-makan Kenyang Perut Sampai Buncit'~
Fuuhhh panjang benor nama rancangan aku nie an. Mu Ado ? Xdo an.. Seronok pula an update pasal makan-makan nie. Teringin pula nak join 'Jalan-jalan Cari Makan'. Paling kurang boleh tambah berat aku dari teeettt KG kepada 100 KG kee. Senang cari saiz seluar kan. HAHAHAHA~

Oke banyak bebel sajaa.. Berbalik kepada topik asal. Tajuk pun 'Satay Hut' so makan satay laa kan. Restoran nie yang special nya dia punya satay laa. Thats why dia letak nama kedai dia 'Satay Hut'. Oke restoran dia dekat tempat aku. Kenapa aku cakap dekat tempat aku ? Biasalah aku nie kan abang kawasan. Oppss tak boleh guna doe ayat tu. Tak elok ! Tempat dia agak dekat laa dengan rumah aku kalau naik kereta, jauh kalau jalan kaki ! Nak lebih saintifik lagi, restoran dia terletak di pekan Tanjung Karang, Selangor. Tepi jalan sajee restorannya..

Oke sudaahh ready nak tengok itu satay ? Nak ambik ko !



Tuuuu diiaaa haaa satay dia.. Nak tahu sedap ke tak rasa sendiri oke.. Sini aku explain sikit pasal satay nie ek.. Waahhh gitu siap ade explaination tuh ! Oke satay dia ada dua jenis tau.. Ade saiz 'KECIL' dan ade saiz 'BESAR'. Sumpah besar ngeekk satay dia ! O.M.D (Oh Mak Datok) ! Tak percaya cuba lah. Belum Cuba belum tahu an~

Satay dia harga murah jee weyhh.. Semua orang mampu bayar.. Anda mampu mengubah nya ! HAKHAKHAK~ Oke satay 'KECIL' harga dia dalam 40-60 sen kot secucuk. Manakala satay bersaiz 'BESAR' adalah berharga RM 1.10 sahaja.. Kau makan satay saiz 'BESAR' 3 cucuk pun dah boleyh kenyang taw tak giler ! Serius aku cakap nie.. Tapi kalau 'tank' kau besar, makan laa lebih.. Tak cukup nanti tak kenyang ! HEHEHEHEHE~

Oke nie ada lagi satu pencuci mulut special !


Nah kau ! Terliur tak ? Peerrgghhh ada ais krim laa ngek ! Nampak sedap kan ? Nak tahu macam aku cakap tadi, rasa sendiri ek.. Dah kenyang makan satay, tambah pula dengan ABC sebanyak macam nie kan. BUNCIT laa perot kau ! HAHAHAHA~

Oke laa cukup laaa setakat nie aku bebel pasal makan nie an.. Aku tunjuk apa yang agak special jela kat restoran nie.. Yang lain makan goreng-goreng semua ada ! Order laa sendiri yek.. Macam nasi goreng udang *Peberet aku~ HAKHAKHAK~

Oke u ollss ! Selamat Datang laa ek kat restoran nie.. Tak tahu jalan ? guna GPS laa ngek ! HAHAHAHA~ Nak pelawa aku ikot sekali pon bolee.. :D

Oke.. Jumpa lagi di lain hari yaaa !

Thank You For Reading. Please Be My Follower =)

2 comments:

  1. salam..

    yeah. satay tuh mmg sedap. slalu singgah. dekat juge dekat kampung sye.. ^^,

    ReplyDelete
  2. yeeaaahhh ! betol2.. sedap an..kmpung kat ne ek ? :D

    ReplyDelete