BLOG BUDAK MENTAH

Monday, March 28, 2011

Takdir Kehidupan

menyusuri liku-liku perjalanan dalam kehidupan
aku mencari takdir hidup ku sendiri
takdir yang sememangnya telah ditentukan untuk ku
yang tidak kepastiannya bilakah akan perakhirannya


aku mencari kehidupan sebenar di muka bumi yang terbentang indah
belajar dari kehidupan yang lampau yang mungkin mematangkan aku
belajar dari kesilapan diri yang mungkin dapat mengubah hidup aku
kadang-kadang terasa 'bodoh' mengapa aku tak fikir sebelum bertindak


kata orang hidup ibarat roda yang berputar
adakalanya kita berada di atas dan adakalanya kita berada di bawah
mengapa perlu disamakan dengan roda ?
kerana kehidupan kita tidak selalu sempurna pasti ada cacat celanya


kadang-kadang aku terfikir hidup di dunia ini untuk apa ?
terlalu banyak dengan suka ria, habiskan masa dengan perkara tidak berfaedah
bahkan waktu belajar pun masih lagi main-main tidak ada sensitiviti tentang itu
inikah hidup yang aku cari sebenarnya ?


setiap hari aku mengatur langkah dengan kehidupan yang baru
dengan diberi 'pinjam' oksigen segar yang dapat ku hirup setiap hari
dengan di anugerahkan kudrat yang masih bertenaga untuk aku bergerak
untuk menggalas tanggungjawab sebagai seorang 'hamba' di dunia ini


nukilan ku - ayie
Thank You For Reading. Please Be My Follower =)

No comments:

Post a Comment