BLOG BUDAK MENTAH

Saturday, March 26, 2011

Berakhirnya Sebuah Kisah

ini kisah kau & aku~
bermula satu pertemuan, terciptanya satu kisah. orang kata tak kenal maka tak cinta. tapi persoalannya bila sudah kenal apakah akan adanya cinta ?
aahhhh..dusta itu semua. tipulah kalau tak ada perasaan suka. tipulah kalau tak ada perasaan sayang. tapi cinta ? hanya mudah diungkap dengan kata-kata, tidak dengan hati.


kadang-kadang bila kita rasa nak dekat dengan seseorang. tapi ia semakin jauh dengan kita. kenapa? sebab Tuhan dah aturkan langkah yang terbaik buat kita. kenapa perlu kita menangisi ? tidak perlu semua itu kerana ia hanya permainan perasaan. hati kita bergolak macam mana pun ianya tetap berlaku.


kadang-kadang kita cuba elakkan dari perkara buruk berlaku. kita nak semuanya berjalan lancar. tapi kita ada hak ke nak tentukan semuanya ? kita hanya mampu merancang tapi bukan kita yang tentukan. see, kelemahan manusia inilah dia. bila semua yang dirancang tidak menjadi mulalah memberontak. think positif will make me happy :)


aku mengenali mu dengan satu nama. aku mengingati mu dengan satu renungan. segala titik permulaan sehingga garis pengakhiran menjadi satu kisah yang dicipta berdasarkan kisah kita. kisah yang tidak dapat dicipta dengan skrip, lakonan dan tiada pelakon tambahan. Tuhan tidak memberi apa yang kita inginkan. tapi Dia memberi apa yang kita perlukan~


*24/9/2010 - 24/3/2011
Thank You For Reading. Please Be My Follower =)

No comments:

Post a Comment